Customer Journey automotive klant - See, think, do

Sven Holtman, Online Marketeer - 18 februari 2016

Bekijk meer blogs

See, Think, Do.. De verschillende fases in de customer journey

Offerte aanvragen, online taxaties, proefrit aanvragen, leads voor private lease, werkplaatsafspraken, autodealers zijn er gek op! En dat is ook niet gek, hoe fijn is het om op deze manier in contact te komen uw potentiële klant.
Zijn deze online leads voor ook altijd van even goede kwaliteit? Dat is waar u bij opvolging van de leads achter gaat komen.

Maar wat zijn leads van goede kwaliteit? Zijn dat leads van consumenten die binnen enkele weken een nieuwe auto willen aanschaffen en dan ook nog eens bij u. Ja, die leads zijn top. Zijn andere leads dan helemaal niets waard? Ja, zeker wel. Het is maar net in welke fase van de customer journey (het aankoopproces van een auto) uw potentiële klant zich bevindt.

En wilt u alleen communiceren richting consumenten die op korte termijn al over willen gaan tot de aanschaf van een nieuwe auto? In dit blog nemen wij u mee in onze visie hierop!


Fases customer journey

Wij verdelen de fases binnen de customer journey in  3 delen: See, Think en Do. Waarbij we er vanuit gaan dat de “See” fase de eerste oriënterende fase is – men toont interesse in auto’s. In de “Think” fase wil men binnen enkele maanden overgaan tot het aanschaffen van een nieuwe auto en in de “Do” fase gaat de consument op zeer korte termijn over tot de aanschaf van een auto.

In al deze fases wilt u in de mindset van deze klanten zitten en in al deze fases kan men een online lead worden op uw website en uiteindelijk kan deze persoon zelfs een bezoeker van uw showroom worden.

Converion-Pack-4
Consument bereiken

Het is de taak aan de autodealer, en dus ook aan DTC Media, om een goede strategie op te zetten hoe deze consument in iedere fase op een goede manier te benaderen. Naast dat er nagedacht moet worden over de boodschap die gebracht wordt, moeten ook de marketing middelen aangepast worden per fase. Social Media, Youtube / video en display advertising zijn perfect om de consument in de “See” en “Think” fase te bereiken, Google AdWords en e-mailmarketing zijn juist weer de aangewezen middelen voor de “Do” fase.

Hierbij moet u als dealer weten dat het percentage potentiële klanten dat overgaat tot een online lead in de eerste fases een stuk lager zal liggen dan in de “Do” fase. Toch adviseren wij u om in alle fases aanwezig te zijn. De consument zal uiteindelijk overgaan tot aankoop en dan moet hij / zij toch als eerste aan u denken!

Converion-Pack-7

Als Premier MKB Partner van Google kunnen wij het natuurlijk niet laten om de Google producten onder te verdelen in de See, Think en Do fase. Via Youtube, Display advertising en Gmail Ads komt u in de mindset van uw potentiële klant, adverteren op generiekere termen via Google AdWords en remarketing brengt deze klant al weer iets dichter bij u en uiteindelijk is de kans groot dat men op een specifiek model zoekt of zelfs op uw bedrijfsnaam als men op korte termijn over wil gaan tot aankoop van de auto.

Converion-Pack-13

Heeft deze stof u aan het denken gezet? Ons wel! Om deze reden hebben wij speciale pakketten ontwikkeld die passen bij de verschillende fases in de customer journey. We hebben ze het branding en conversie pakket genoemd. Meer informatie hierover kunt u binnenkort op onze website vinden. Wilt u nu al meer weten? Neem dan gerust contact met ons op.

Mijn rol bij dtc media: Projectmanager

Niels van der Linde
Niels van der Linde

Doetinchem

Gerelateerde blogs

5 speltips voor beter online adverteren in Automotive
5 speltips voor beter online adverteren in Automotive

Mensen die online op zoek gaan naar een nieuwe auto typen vaak een korte zoekopdracht in een zoekmachine. In al onze campagnes gericht op de…

Lees deze blog
Advertentieplanning in Google AdWords
Advertentieplanning in Google AdWords

Online vindbaarheid in Automotive is belangrijk wanneer uw potentiele klant zich oriënteert. Maar wanneer zoeken mensen het meest naar een nieuwe auto? Advertentieplanning in Google…

Lees deze blog
Adverteren in Bing Ads, onmisbaar!
Adverteren in Bing Ads, onmisbaar!

Inmiddels werken wij bij DTC Media bijna twee jaar met het advertentieprogramma van Microsoft, Bing Ads. In de tussentijd hebben wij een hoop ervaring op…

Lees deze blog
Adwords audit met Lin-Rodnitzky
Adwords audit met Lin-Rodnitzky

Google AdWords is betaald adverteren in zoekmachines. Maar de ene campagne is de andere niet. Om het succes te bepalen kun je ook voor AdWords…

Lees deze blog
Autodealer, werk aan je merk!
Autodealer, werk aan je merk!

De titel van dit blog “Autodealer, werk aan je merk!” is op meerdere manieren uit te leggen. Interessant is hoe jij als lezer deze titel…

Lees deze blog
Autodealer: Hoe ziet uw belangrijkste showroom eruit?
Autodealer: Hoe ziet uw belangrijkste showroom eruit?

    Autobedrijven laten online kansen liggen. Dat is de conclusie in het artikel ‘Aantal showroombezoeken daalt drastisch’ van Automobiel Management (april 2014). Het gemiddeld…

Lees deze blog
Bovenaan in Google, AdWords CTR in verhouding met positie
Bovenaan in Google, AdWords CTR in verhouding met positie

Voor veel websites is een top resultaat in organische simpelweg niet haalbaar. Google AdWords biedt voor hen de uitkomst. Maar welke positie is nu het…

Lees deze blog
Case: Simpele AB testing met grote gevolgen
Case: Simpele AB testing met grote gevolgen

Uw Google Adwords campagne draait op volle toeren. Relevante advertenties, goede zoekwoorden en een mooie website. Laat de aanvragen maar komen. Toch blijven aanvragen achter.…

Lees deze blog
Conversie optimalisatie mobiel leidt <br> tot meer desktop leads
Conversie optimalisatie mobiel leidt
tot meer desktop leads

Het constant online zijn door het gebruik van een smartphone heeft nieuwe wegen gecreëerd voor de consument. The road to conversion has changed! Hier moet…

Lees deze blog
De beste verkoopkansen, u heeft ze zelf in huis!
De beste verkoopkansen, u heeft ze zelf in huis!

Twee recente succesmailings voor Ardea Auto en Pouw Peugeot tonen het onmiskenbaar aan: de ‘eigen klanten DM’ is nog steeds een uiterst effectief verkoopinstrument. Geen…

Lees deze blog
De invloed van landelijk mediabudget
De invloed van landelijk mediabudget

Het aankoopproces voor een nieuwe of gebruikte auto begint in 80% van de gevallen online. Dit is voor veel dealers een reden om meer te…

Lees deze blog
De jongste bouwjaren, de hoogste scoringskans
De jongste bouwjaren, de hoogste scoringskans

Ze zijn er weer! Sinds maart 2007 zijn nieuwe combinaties tussen kenteken en persoonsgegevens niet meer beschikbaar. Dankzij de consumentenkennis van EDMdata is er nu…

Lees deze blog
De Online Taxatie Module werkt conversieverhogend
De Online Taxatie Module werkt conversieverhogend

Waar bent u als autodealer zonder een goede website in deze tijd. Een website waar uw voorraad nieuw, uw voorraad occasions en uiteraard ook uw…

Lees deze blog
De werking en resultaten van remarketingbanners
De werking en resultaten van remarketingbanners

Internet is dé vergelijkingsbron! Niet alleen worden vergelijkingssites als Kieskeurig.nl veel bezocht, de consument gaat ook zoeken in onder andere de zoekmachines. Zoeken naar het…

Lees deze blog
Dieter Rams’: tien principes voor goed design
Dieter Rams’: tien principes voor goed design

De producten van Apple zijn al jaren een enorm succes, Apple verdient dan ook ontzettend veel met de verkoop van haar producten (duizenden dollars per…

Lees deze blog

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer