De Online Taxatie Module werkt conversieverhogend

Sven Holtman, Online Marketeer - 14 februari 2014

Bekijk meer blogs

Waar bent u als autodealer zonder een goede website in deze tijd. Een website waar uw voorraad nieuw, uw voorraad occasions en uiteraard ook uw actiemodellen onder de aandacht gebracht worden. Consumenten oriënteren online en komen pas bij u in de showroom als ze zich in één van de laatste fases van het aankoopproces bevinden. Uw potentiële klant heeft online al een keuze gemaakt uit een stuk of drie modellen en moet door uw verkoper én de proefrit overtuigd worden om de auto aan te schaffen.

Niets nieuws natuurlijk! Ook niet nieuw is dat u zonder een goede Google AdWords campagne veel relevant verkeer naar uw website misloopt.

Is uw potentiële klant eenmaal op uw website is het zaak in contact te komen met deze consument. Het liefst zouden we ze meteen uitnodigen in de showroom, echter blijkt dit in de praktijk niet meer zo te werken. U moet uw klant online overtuigen!

Waar een standaard website voorzien is van contactformulieren, raden wij u aan naast de bestaande formulieren de online taxatie module (OTM) toe te voegen. Waarom? Omdat uit onderzoek blijkt dat het conversiepercentage (aantal online aanvragen / aantal bezoeken op website) op websites met een OTM gemiddeld verdriedubbeld!

tabel-otm

Met een online taxatie module op uw dealer- of actiewebsite heeft u dus veel meer kans om in contact te komen met de klant. Daarna is het aan uw verkopers om de consument naar de showroom te krijgen.

Wilt u meer informatie over de mogelijkheden van de online taxatie module? Neem dan contact met ons op. Samen sparren over wat het beste bij uw bedrijf past? U kunt ons bereiken op 0314-362009.

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer