Maak kennis met Sketch, onze nieuwe designtool

De nummer 1 in Automotive marketing, dat word je niet zomaar. Snel schakelen, hard werken en branchekennis liggen daaraan ten grondslag. Dat is de kracht van DTC media. Ons designteam vormt een belangrijke schakel in de succesvolle projecten die we voor de autobranche ontwikkelen. Hoewel onze webdesigners altijd vol gas geven om tot maximale resultaten te komen, willen we natuurlijk nóg een tandje harder. Om die reden zijn onze designers op zoek gegaan naar nieuwe, innovatieve designtools waarmee er een snellere workflow te creëren is. De uitkomst van deze zoektocht is ‘Sketch’ geworden: professionele design software waarmee we onze klanten nog beter kunnen ondersteunen.

Jasper van der Vliet, webdesigner bij DTC Media licht de keuze toe:

“We hebben verschillende designtools met elkaar vergeleken. Sketch is voor ons dé oplossing om nog sneller te kunnen schakelen met onze klanten. Zo kunnen we onze designs nu eenvoudiger aanpassen naar een andere (huis)stijl of kleur. De gebruiksvriendelijkheid en de slimme manier van werken heeft ons overtuigd om voor Sketch te kiezen.”

Het gebruik van Sketch past naadloos binnen onze missie om continu te blijven innoveren en te blijven doorontwikkelen. Op die manier kunnen we doorgroeien en onze nummer 1-positie in de Automotive-branche behouden als full-service bureau voor online en offline marketing.


Hoe werkt Sketch?

Sketch is puur vector based en draait exclusief op Apple besturingssystemen. Sinds de eerste versie in 2010 is het programma bezig aan een grote opmars. Veel grote bedrijven zoals Apple, Google en Nintendo werken er inmiddels mee. Sketch richt zich op de moderne designer. Flexibiliteit, kracht en snelheid zijn gebundeld in een lichtgewicht programma met een minimalistische interface. Door deze eigenschappen kunnen onze designers zich puur richten op hun kerntaak: gave en doeltreffende designs maken. Met name voor het creëren van lay-outs voor websites en nieuwsbrieven kan er in Sketch eenvoudiger gewerkt worden. Hierdoor kunnen we meer aandacht besteden aan een betere user experience voor de eindgebruiker, waardoor de designs conversiegerichter en relevanter worden.


Hieronder een korte compilatie waarin het gebruiksgemak van Sketch geïllustreerd wordt:  


Plugins

Sketch maakt veel gebruik van extensies in de vorm van plugins. Deze extensies kunnen de workflow nog verder vergemakkelijken of functionaliteit toevoegen. Jasper benoemt ze als volgt: “Prototypes bouwen, responsive ontwerpen, real data design, vrijwel overal is een plugin voor beschikbaar. Om onze designprocessen te automatiseren is het ook mogelijk om onze eigen developers custom plugins te laten bouwen. Dit gebeurt al door een eigen banner-plugin die in de maak is. Hierdoor kunnen we een stap overslaan in tijdrovende handelingen die we normaal moeten uitvoeren om banners voor display advertising te maken.”

Dit sluit allemaal perfect aan op ons motto: Gas d’r op! Wil  je hier meer over weten of heb je een nieuw design nodig voor je dealerwebsite, html- nieuwsbrief of bannerset? Neem dan gerust contact met ons op.

Mijn rol bij dtc media: Webdesigner

Daniël Hoekstra
Daniël Hoekstra

Doetinchem

Gerelateerde blogs

5 speltips voor beter online adverteren in Automotive
5 speltips voor beter online adverteren in Automotive

Mensen die online op zoek gaan naar een nieuwe auto typen vaak een korte zoekopdracht in een zoekmachine. In al onze campagnes gericht op de…

Lees deze blog
Advertentieplanning in Google AdWords
Advertentieplanning in Google AdWords

Online vindbaarheid in Automotive is belangrijk wanneer uw potentiele klant zich oriënteert. Maar wanneer zoeken mensen het meest naar een nieuwe auto? Advertentieplanning in Google…

Lees deze blog
Adverteren in Bing Ads, onmisbaar!
Adverteren in Bing Ads, onmisbaar!

Inmiddels werken wij bij DTC Media bijna twee jaar met het advertentieprogramma van Microsoft, Bing Ads. In de tussentijd hebben wij een hoop ervaring op…

Lees deze blog
Adwords audit met Lin-Rodnitzky
Adwords audit met Lin-Rodnitzky

Google AdWords is betaald adverteren in zoekmachines. Maar de ene campagne is de andere niet. Om het succes te bepalen kun je ook voor AdWords…

Lees deze blog
Autodealer, werk aan je merk!
Autodealer, werk aan je merk!

De titel van dit blog “Autodealer, werk aan je merk!” is op meerdere manieren uit te leggen. Interessant is hoe jij als lezer deze titel…

Lees deze blog
Autodealer: Hoe ziet uw belangrijkste showroom eruit?
Autodealer: Hoe ziet uw belangrijkste showroom eruit?

    Autobedrijven laten online kansen liggen. Dat is de conclusie in het artikel ‘Aantal showroombezoeken daalt drastisch’ van Automobiel Management (april 2014). Het gemiddeld…

Lees deze blog
Bovenaan in Google, AdWords CTR in verhouding met positie
Bovenaan in Google, AdWords CTR in verhouding met positie

Voor veel websites is een top resultaat in organische simpelweg niet haalbaar. Google AdWords biedt voor hen de uitkomst. Maar welke positie is nu het…

Lees deze blog
Case: Simpele AB testing met grote gevolgen
Case: Simpele AB testing met grote gevolgen

Uw Google Adwords campagne draait op volle toeren. Relevante advertenties, goede zoekwoorden en een mooie website. Laat de aanvragen maar komen. Toch blijven aanvragen achter.…

Lees deze blog
Conversie optimalisatie mobiel leidt <br> tot meer desktop leads
Conversie optimalisatie mobiel leidt
tot meer desktop leads

Het constant online zijn door het gebruik van een smartphone heeft nieuwe wegen gecreëerd voor de consument. The road to conversion has changed! Hier moet…

Lees deze blog
Customer Journey automotive klant – See, think, do
Customer Journey automotive klant – See, think, do

See, Think, Do.. De verschillende fases in de customer journey Offerte aanvragen, online taxaties, proefrit aanvragen, leads voor private lease, werkplaatsafspraken, autodealers zijn er gek…

Lees deze blog
De beste verkoopkansen, u heeft ze zelf in huis!
De beste verkoopkansen, u heeft ze zelf in huis!

Twee recente succesmailings voor Ardea Auto en Pouw Peugeot tonen het onmiskenbaar aan: de ‘eigen klanten DM’ is nog steeds een uiterst effectief verkoopinstrument. Geen…

Lees deze blog
De invloed van landelijk mediabudget
De invloed van landelijk mediabudget

Het aankoopproces voor een nieuwe of gebruikte auto begint in 80% van de gevallen online. Dit is voor veel dealers een reden om meer te…

Lees deze blog
De jongste bouwjaren, de hoogste scoringskans
De jongste bouwjaren, de hoogste scoringskans

Ze zijn er weer! Sinds maart 2007 zijn nieuwe combinaties tussen kenteken en persoonsgegevens niet meer beschikbaar. Dankzij de consumentenkennis van EDMdata is er nu…

Lees deze blog
De Online Taxatie Module werkt conversieverhogend
De Online Taxatie Module werkt conversieverhogend

Waar bent u als autodealer zonder een goede website in deze tijd. Een website waar uw voorraad nieuw, uw voorraad occasions en uiteraard ook uw…

Lees deze blog
De werking en resultaten van remarketingbanners
De werking en resultaten van remarketingbanners

Internet is dé vergelijkingsbron! Niet alleen worden vergelijkingssites als Kieskeurig.nl veel bezocht, de consument gaat ook zoeken in onder andere de zoekmachines. Zoeken naar het…

Lees deze blog

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer