De werking en resultaten van remarketingbanners

Bekijk meer blogs

Internet is dé vergelijkingsbron! Niet alleen worden vergelijkingssites als Kieskeurig.nl veel bezocht, de consument gaat ook zoeken in onder andere de zoekmachines. Zoeken naar het perfecte product voor een goede prijs. Doordat men constant zoekt, komt het regelmatig voor dat men vergeten is op welke site die perfecte aanbieding ook al weer te vinden is. Remarketing biedt de uitkomst!

Wat is remarketing?

Het Zalando-effect, een benaming die regelmatig aan remarketing wordt gegeven. Diegenen die Zalando.nl wel eens bezocht hebben weten wat hiermee wordt bedoeld. Zodra je de site verlaat komen er op veel andere websites banners tevoorschijn die betrekking hebben op je bezoek op de Zalando website.
Bij remarketing kun je bezoekers “achtervolgen” (gedurende een zelf te kiezen periode en zelf aan te geven frequency cap) die op je website zijn geweest en geen actie hebben ondernomen. In het geval van een actiesite van een autodealer kan dit bijvoorbeeld zijn dat diegene geen offerte heeft aangevraagd. In eerste instantie kunnen we niet achterhalen wat de reden is van het verlaten van de actiesite, maar de kans is groot dat de prijzen van de auto’s vergeleken worden op andere sites. Wil je dat deze bezoekers ook jou site nogmaals bezoeken om uiteindelijk die offerte aan te vragen biedt remarketing de uitkomst. Wij kunnen de campagne zo instellen dat alleen zij waarvan nog geen gegevens bekend zijn de conversiegerichte remarketingbanners te zien krijgen.

Bannernetwerken remarketing

Voor het inzetten van remarketing zijn verschillende netwerken beschikbaar, het Display Netwerk van Google is hier een bekende van. Wanneer er voor wordt gekozen om remarketing in te zetten in dit netwerk worden de banners weergegeven op partnersites van Google. Dit kunnen kleine lokale websites zijn, maar ook Youtube en Nu.nl maken deel uit van dit netwerk.
Tegenwoordig kunnen wij u ook een uitgebreider remarketing netwerk aanbieden, een netwerk waarmee u maar liefst 95% van de internetpopulatie bereikt. Voor alle netwerken geldt dat er een soort van veiling plaatsvindt, hierbij wordt gekeken naar de relevantie van de banners en de bieding om op de website weergegeven te worden. Win je de veiling, wordt je banner weergegeven. Klinkt allemaal best ingewikkeld, maar in de praktijk komt het er op neer dat de kans zeer groot is dat de remarketingbanners op de grote websites als Nu, Youtube, AD etc. worden weergegeven.

Invloed remarketing

Inmiddels hebben wij al voor veel klanten remarketing campagnes opgezet. Campagnes die allemaal bij hebben gedragen aan extra bezoeken, extra conversies (offerte en proefrit aanvragen etc.) en meer naamsbekendheid. De banners van sommige van onze klanten zijn inmiddels miljoenen keren vertoond. Niet alleen vinden de klanten het erg leuk hun eigen banners op veel verschillende websites te zien, ook het aantal directe bezoekers naar de website neemt toe. Zoals voor vrijwel iedere marketeer bekend is bannering een middel voor branding, een reden waarom wij het logo van de klant en de betreffende website altijd duidelijk in de banner naar voren laten komen.
Kortom: remarketing is een perfecte verkeersbron om potentiële klanten te laten zien wat u in uw mars heeft. Uw naamsbekendheid zal vergroot worden en voor al onze klanten heeft remarketing extra conversies opgeleverd.
Waarom nog wachten?

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer