Bereik uw doel met de juiste groep

Marcel Verspeek, Copywriter - 8 juli 2016

Bekijk meer blogs

Effectieve doelgroepselectie door DTC Media

Aan de basis van elke succesvolle campagne staat de juiste doelgroepselectie. Wij voorzien u van kansrijke externe adressen én halen het maximale uit uw eigen klantbestand. Voor zowel uw online als offline activiteiten.

‘Kunnen jullie aan nieuwe adressen komen, van autorijders met recente bouwjaren?’ Die vraag krijgen wij regelmatig, vaak met de verwachting dat het niet kan. En het kan weldegelijk! Want ook voor de situatie na 1 maart 2007, toen de koppeling tussen kentekens en NAW-gegevens wegviel, bestaan uitstekende oplossingen.

Direct Mailing

Particuliere en zakelijke prospects kunt u per Direct Mailing benaderen, dankzij de aanvulling van de RDW-gegevens met APK mutaties en informatie uit andere commerciële bronnen. Met zeer hoge betrouwbaarheid kan worden geselecteerd op autobezit. De data kunnen worden aangevuld met demografische informatie zoals inkomen, gezinssamenstelling en WOZ-waarde. Een taxatiemailing, hét succesnummer van DTC Media, is mogelijk dankzij Autotelex-verrijking met merk, model en waarde. Aanvulling met telefoonnummers, voor het nabellen van de mailing, maakt uw campagne compleet.

Verschillende doelgroepen bereiken

Bij het benaderen van bedrijven kunnen wij adressen selecteren op o.a. branche, regio, organisatievorm en grootte. De gegevens kunnen worden uitgebreid met telefoonnummers, bedrijfskenmerken en namen van contactpersonen.

Voor uw online activiteiten kunnen wij een doelgroep samenstellen uit een database met 8 miljoen actuele opt-in e-mailadressen. Dit zijn particuliere en zakelijke e-mailadressen van ZZP’ers, directieleden en wagenparkbeheerders en er kan onder meer geselecteerd worden op leeftijd, geslacht, opleiding, autobezit, persoonlijke interesse en zakelijke variabelen.

Eigen klantbestand opschonen en uitbreiden

Uw eigen klantbestand bevat ongetwijfeld verouderde gegevens. Via een check met andere bronnen kunnen wij uw bestand laten opschonen, zodat u er effectiever mee werkt. ‘Waste’ valt weg en u verdient de investering direct terug! Ook het koppelen van e-mailadressen aan uw postadressen is mogelijk. Wilt u weten welke berijders van uw merk in uw rayon wonen maar geen klant zijn? Wij zoeken dat graag voor u uit. En eveneens op basis van uw eigen klanten kunnen wij ‘lookalikes’ zoeken: prospects met eenzelfde profiel die extra interessant zijn om te benaderen.

De mogelijkheden zijn vrijwel eindeloos. Heeft u interesse in een doelgroepselectie, neem dan gerust contact met ons op. Doorgaans heeft u binnen een halve dag gratis een telling in huis. Dé start van uw succes!

Mijn rol bij dtc media: Copywriter

Marcel Verspeek
Marcel Verspeek

IJsselstein

Gerelateerde blogs

10 tips om automotive video’s op Youtube nog beter op te laten vallen
10 tips om automotive video’s op Youtube nog beter op te laten vallen

Video wordt een steeds belangrijker medium in Automotive Marketing. In 2017 keken we gemiddeld 35,9 minuten per dag naar een video op onze smartphone. En…

Lees deze blog
31 CTA’s waar je wel op móet klikken
31 CTA’s waar je wel op móet klikken

31 CTA’s waar je wel op móet klikken Denk even terug aan alle momenten waarop jij je online hebt ingeschreven voor dingen. Heb je Spotify…

Lees deze blog
5 Social Media veranderingen in 2019
5 Social Media veranderingen in 2019

5 Social Media veranderingen in 2019 2018 was het jaar waarin Facebook tegen een enorme crisis aanliep met het Cambridge Analytica schandaal. Daarnaast kwam ook…

Lees deze blog
5 speltips voor beter online adverteren in Automotive
5 speltips voor beter online adverteren in Automotive

Mensen die online op zoek gaan naar een nieuwe auto typen vaak een korte zoekopdracht in een zoekmachine. In al onze campagnes gericht op de…

Lees deze blog
6 sterke biases uit de psychologie
6 sterke biases uit de psychologie

6 sterke biases uit de psychologie Een groot deel van de marketeers zullen zichzelf niet zo snel als psycholoog zien. Toch is voor marketeers de…

Lees deze blog
8 e-mailmarketing tips voor betere relevantie
8 e-mailmarketing tips voor betere relevantie

8 e-mailmarketing tips voor betere relevantie en een betere aflevering Nog altijd is e-mail een belangrijk marketing- en communicatiekanaal om je boodschap over te brengen…

Lees deze blog
Aan de slag met YouTube advertising!
Aan de slag met YouTube advertising!

Ga aan de slag met YouTube! Wie van jullie denkt er bij videomarketing ook automatisch aan YouTube? Wereldwijd is YouTube een van de meest bezochte…

Lees deze blog
Autodealer, werk aan je merk!
Autodealer, werk aan je merk!

De titel van dit blog “Autodealer, werk aan je merk!” is op meerdere manieren uit te leggen. Interessant is hoe jij als lezer deze titel…

Lees deze blog
Autodealer: Hoe ziet uw belangrijkste showroom eruit?
Autodealer: Hoe ziet uw belangrijkste showroom eruit?

    Autobedrijven laten online kansen liggen. Dat is de conclusie in het artikel ‘Aantal showroombezoeken daalt drastisch’ van Automobiel Management (april 2014). Het gemiddeld…

Lees deze blog
Back to Basics: Long-Tail zoekwoorden
Back to Basics: Long-Tail zoekwoorden

Back to Basics: Long-Tail zoekwoorden. Wat betekent het nu echt? Het grootste deel van de zoekopdrachten die in Google wordt ingevoerd zijn zeer specifiek en…

Lees deze blog
Case: Simpele AB testing met grote gevolgen
Case: Simpele AB testing met grote gevolgen

Uw Google Adwords campagne draait op volle toeren. Relevante advertenties, goede zoekwoorden en een mooie website. Laat de aanvragen maar komen. Toch blijven aanvragen achter.…

Lees deze blog
Chatbots en sales
Chatbots en sales

Hoe chatbots je helpen met sales Omdat de consument tegenwoordig steeds vaker online zit, kun je hem of haar als verkoper niet meer in de…

Lees deze blog
Checklist voor A/B-testen
Checklist voor A/B-testen

Checklist voor A/B-testen Succesvolle A/B-testen opzetten kan best complex zijn. En als je de data niet goed interpreteert, is het mogelijk dat je aannames doet…

Lees deze blog
Content marketing tools
Content marketing tools

De beste content marketing tools van 2019 Er zijn inmiddels honderden content marketing tools op de markt. De een gratis of goedkoop, de ander nauwelijks…

Lees deze blog
Converteren door psychologie
Converteren door psychologie

Beter converteren door gebruik te maken van psychologie in je design We proberen steeds beter in kaart te brengen wie onze klanten zijn, waar ze…

Lees deze blog

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer