De contentmarketing trends van 2019

Timelines raken vol. Apple tackelt telefoonverslaving. Google stuurt je minder bezoekers door. En ergens tussen al het marketinggeweld van de grootmachten probeer je nog op te vallen met je blog, whitepaper, infographic, video of podcast. De content-marketing trends voor 2019 laten zien dat veel van deze tactieken niet meer zullen werken. Wat werkt dan wel?

Deze vraag werd gesteld aan dertien contentmarketing-experts uit heel Nederland. Wij lichten de drie, volgens ons, meest belangrijke trends uit:

1. Strategy first

Formuleer eerst je doelstelling en creëer daarna de content die hierop aansluit. Meer bezoekers op je website realiseren vereist namelijk een heel ander type content dan een hogere omzet. Een heldere contentstrategie, aangevuld met een contentplanning, is belangrijker dan ooit!

2. Rekening houden met de customer journey

Om succesvol te zijn, moet content volledig aansluiten bij je lezersbehoefte. In 2019 wordt het nog belangrijker om hier rekening mee te houden. Creëer dus content voor verschillende fases in de klantreis. Zorg dat je content maakt die jouw potentiële klanten beter helpt te leren kennen, je huidige klanten laat zien waar je mee bezig bent en van hen enthousiaste ambassadeurs maakt.

3. Contentmarketing kost tijd

Vergelijk het met boodschappen doen zonder lijstje. Je koopt vooral lekkere dingen die je niet nodig hebt en vergeet de helft. Wat betreft contentmarketing is het aan de marketeer om de organisatie te overtuigen dat we eerst gaan nadenken, inventariseren en plannen voordat we content gaan maken.

Heeft één van deze trends voor 2019 je geïnspireerd? De contentmarketing-experts hebben nog meer spannende en nieuwe manieren waarop je de doelgroep kunt bereiken voor je. Ontdek deze op Emerce.

Zelf aan de slag met contentmarketing? Druk op onderstaande button!

Neem contact op

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer