De feestdagen staan voor de deur!

Black Friday, Sinterklaas en Kerst. Het is bijna zover! Hoe zorg jij ervoor dat je tijdens de feestdagen onder de aandacht komt van je doelgroep? En belangrijker, hoe doe je dat? Natuurlijk hebben wij hier niet één algemeen antwoord op, want het antwoord is sterk afhankelijk van jouw merk, doelgroep en budget. Wél denken wij graag mee in het maken van een slimme keuze!

BLACK FRIDAY
Net zoals Halloween is nu ook Black Friday overgekomen uit Amerika. In een korte tijd is de 23e van november al enorm populair geworden. Afgelopen jaar zorgde Black Friday in Nederland voor verkooprecords. Zo had Bol.com al snel de drukste dag ooit op Black Friday (waar dit normaal gesproken de dag vóór kerst is). Ook binnen de automotive zien wij de populariteit toenemen. Heb jij al nagedacht over een Black Friday actie?

KERST
Emotie is de ultieme factor die bijdraagt aan merkvoorkeur en aankoopintentie. Misschien is dit niet het meest verrassende inzicht, maar wel een hele belangrijke. De feestmaanden draaien om emotie. Bij de gedachte aan kerst krijgt bijna de helft van de Nederlanders een ronduit gelukzalig gevoel: gezellig samenzijn en een moment voor bezinning. De impact van emotie in (social) campagnes is groot. Merkvoorkeur en koopintentie worden sterk beïnvloed door de emotie die geassocieerd wordt met de campagnecontent. En juist de feestdagen bieden merken de ultieme gelegenheid om vol in te zetten op content die mensen écht raakt. De kunst is om spot-on te zijn. Zo wil je op emotie inspelen bij de oriënterende doelgroep. Bij de prospects/ leads die aan het vergelijken zijn wil je deze content juist verrijkt hebben met scherpe acties én een passende Call-To-Action.

Meer weten over marketing tijdens de feestdagen? Lees dan verder op Marketingfacts of neem contact met ons op!

Neem contact op

Gerelateerde blogs

10 tips om automotive video’s op Youtube nog beter op te laten vallen
10 tips om automotive video’s op Youtube nog beter op te laten vallen

Video wordt een steeds belangrijker medium in Automotive Marketing. In 2017 keken we gemiddeld 35,9 minuten per dag naar een video op onze smartphone. En…

Lees deze blog
5 speltips voor beter online adverteren in Automotive
5 speltips voor beter online adverteren in Automotive

Mensen die online op zoek gaan naar een nieuwe auto typen vaak een korte zoekopdracht in een zoekmachine. In al onze campagnes gericht op de…

Lees deze blog
Autodealer, werk aan je merk!
Autodealer, werk aan je merk!

De titel van dit blog “Autodealer, werk aan je merk!” is op meerdere manieren uit te leggen. Interessant is hoe jij als lezer deze titel…

Lees deze blog
Autodealer: Hoe ziet uw belangrijkste showroom eruit?
Autodealer: Hoe ziet uw belangrijkste showroom eruit?

    Autobedrijven laten online kansen liggen. Dat is de conclusie in het artikel ‘Aantal showroombezoeken daalt drastisch’ van Automobiel Management (april 2014). Het gemiddeld…

Lees deze blog
Bereik uw doel met de juiste groep
Bereik uw doel met de juiste groep

Effectieve doelgroepselectie door DTC Media Aan de basis van elke succesvolle campagne staat de juiste doelgroepselectie. Wij voorzien u van kansrijke externe adressen én halen…

Lees deze blog
Case: Simpele AB testing met grote gevolgen
Case: Simpele AB testing met grote gevolgen

Uw Google Adwords campagne draait op volle toeren. Relevante advertenties, goede zoekwoorden en een mooie website. Laat de aanvragen maar komen. Toch blijven aanvragen achter.…

Lees deze blog
De 5 belangrijkste SEO trends voor 2019
De 5 belangrijkste SEO trends voor 2019

De 5 belangrijkste SEO trends voor 2019 Google investeert enorm om aan de top te komen én te blijven. De rest probeert zich aan te…

Lees deze blog
De 6 succesfactoren van een goede automotive website
De 6 succesfactoren van een goede automotive website

Meer dan 9 van de 10 mensen gebruikt het internet als eerste bron wanneer ze op zoek zijn naar een andere auto. Bij de aankoop…

Lees deze blog
De beste verkoopkansen, u heeft ze zelf in huis!
De beste verkoopkansen, u heeft ze zelf in huis!

Twee recente succesmailings voor Ardea Auto en Pouw Peugeot tonen het onmiskenbaar aan: de ‘eigen klanten DM’ is nog steeds een uiterst effectief verkoopinstrument. Geen…

Lees deze blog
De contentmarketing trends van 2019
De contentmarketing trends van 2019

De contentmarketing trends van 2019 Timelines raken vol. Apple tackelt telefoonverslaving. Google stuurt je minder bezoekers door. En ergens tussen al het marketinggeweld van de…

Lees deze blog
De Customer Journey is essentieel voor succesvolle Automotive Marketing campagnes
De Customer Journey is essentieel voor succesvolle Automotive Marketing campagnes

Bij een autodealer zijn meerdere mensen werkzaam die klantcontact hebben. Dit zijn uiteraard de vestigingsmanagers, verkopers, receptionist(es), chef werkplaats, monteurs en administratieve medewerkers. Allen hebben…

Lees deze blog
De invloed van HTTPS op uw Google-rankings
De invloed van HTTPS op uw Google-rankings

Online privacy en beveiliging zijn ‘hot topics’. Sinds de onthullingen van Edward Snowden omtrent het PRISM schandaal in de VS, is de afgelopen jaren een…

Lees deze blog
De invloed van landelijk mediabudget
De invloed van landelijk mediabudget

Het aankoopproces voor een nieuwe of gebruikte auto begint in 80% van de gevallen online. Dit is voor veel dealers een reden om meer te…

Lees deze blog
De Online Taxatie Module werkt conversieverhogend
De Online Taxatie Module werkt conversieverhogend

Waar bent u als autodealer zonder een goede website in deze tijd. Een website waar uw voorraad nieuw, uw voorraad occasions en uiteraard ook uw…

Lees deze blog
De werking en resultaten van remarketingbanners
De werking en resultaten van remarketingbanners

Internet is dé vergelijkingsbron! Niet alleen worden vergelijkingssites als Kieskeurig.nl veel bezocht, de consument gaat ook zoeken in onder andere de zoekmachines. Zoeken naar het…

Lees deze blog

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer