Een passende marketingdoelstelling voor Facebook

Met 7,6 miljoen dagelijkse Facebookgebruikers in Nederland is Facebook advertising een uitstekende manier om je doelgroep te bereiken. Maar hoe zorg je ervoor dat het advertentiebudget optimaal wordt benut om een rendabele Facebook-campagne op te zetten? De key is: het kiezen van de juiste marketingdoelstelling voor je campagne!

De vraag die je jezelf hierbij kunt stellen, is: “Wat wil je dat mensen doen als ze de advertentie zien op Facebook?’.

Interactie creëren, mensen naar je website leiden óf je post gewoon zo veel mogelijk bereik geven? Wanneer het gewenste doel is bepaald, stel je deze in via Advertentiebeheer. Facebook optimaliseert de advertentie vervolgens zó dat je de beste resultaten kunt behalen met betrekking tot jouw doelstelling.

Ben je momenteel bezig met een campagne of van plan er één te starten? En weet je nog niet precies welke doelstelling deze dient te krijgen? Dit artikel helpt jou de gewenste doelen te bepalen, door middel van handige tips en voorbeelden!

Lees meer

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer