Het succes bepalen van je Google Ads campagnes

Hoe ideaal is het als jouw potentiële klant weet wat hij/zij zoekt en wil kopen! Dat hij of zij zich bevindt in de zogenoemde ‘koopfase’. Soms gaat hier een lange reis van dromen, zoeken, kijken en vergelijken aan vooraf. Soms betreft het een impulsaankoop. De ene keer eindigt dit in een definitieve aankoop, de andere keer haakt de klant in de check-out alsnog af. Een feit is dat deze bezoeker doorgaans wel het meest interessant is voor jouw webshop. Hij of zij is op zoek naar een goede, betrouwbare aanbieder met een concurrerende prijs. Bereik hem of haar door middel van Google Ads!

Investeren in Google Ads wordt zeker aangeraden om bezoekers in deze fase te bereiken en zo groeiambities te kunnen realiseren. Toch kan het lastig zijn om het succes van een Google Ads-campagne te bepalen. Hoe weet je of een uitgezette campagne aan je verwachting voldoet en je daadwerkelijk de potentiële klant bereikt? En wanneer is je strategie winstgevend?

Wij hebben 5 TIPS gevonden, die de succesbepaling een stuk gemakkelijker kunnen maken!

  1. Bepaal KPI’s voor je Google Ads-campagnes
  2. Bepaal een passend attributiemodel voor de campagnes
  3. Bepaal het succes per type campagne
  4. Bepaal het succes van je targeting-strategie
  5. Bepaal de impact van je landingspagina’s

Wil je weten hoe je dit het best kunt doen? Lees dan het volledige artikel op Frankwatching. Hier vind je alle informatie rondom bovenstaande tips, inclusief inspirerende praktijkvoorbeelden. Daag jezelf uit door middel van de praktijkoefening, waarbij je de tips kunt toepassen op jouw eigen Google Ads-campagne! Succes!

Aan de slag met Google Ads? Neem contact op met ons via onderstaande button.

Neem contact op

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer