Het succes van Instagram in 2019

Instagram heeft in 2018 enorme stappen gemaakt voor zowel de persoonlijke accounts als voor bedrijven. Je kan shoppen via Instagram, samenwerkingen aangaan en heel makkelijk een enorm bereik genereren. Hoewel er dus in 2018 veel is gebeurd, ben ik ervan overtuigd dat dit in 2019 alleen nog maar keihard door gaat zetten. Als bedrijf kun je eigenlijk niet achter blijven. Get ready!

Vertical video
“Niet verticaal filmen!” Een zinnetje dat ik heel vaak heb gehoord en geroepen. Hoe irritant is het wanneer je na een gaaf evenement de beelden wilt editen en je maar niet verder komt omdat de helft van de video’s verticaal zijn gefilmd. Daar kun je dus helemaal niets mee. Of het moment dat je een bijzondere gebeurtenis hebt gefilmd en hem op Facebook zet. Wedden dat de mensen alleen maar reageren met: “Draai die camera!” Gelukkig is dit probleem voorbij met de komst van onder andere Instagram TV.

Instagram Stories Ads
Met de komst van Instagram Stories is het voor de gebruiker heel eenvoudig geworden om nog sneller content te consumeren. Via Stories blijf je op de hoogte van wat je vrienden aan het doen zijn, waar bekende mensen uithangen en ook of jouw favoriete winkel nieuwe producten heeft toegevoegd aan het assortiment. Door de FOMO (Fear Of Missing Out) zijn gebruikers eerder geneigd om de Stories te bekijken dan tijd te nemen om door de feed te scrollen. Uit onderzoek is gebleken dat een groot deel van de story-kijkers niet eens doorheeft dat er om de 3 à 4 stories een advertentie verschijnt. Daarom is het ook van groot belang dat jouw story ads zo goed mogelijk passen binnen het segment van je doelgroep.

Planning-software
Met de komst van Auto Publish in 2018 is het voor Instagram onwijs gemakkelijk geworden om content vooruit te plannen. Een geschikte online tool hiervoor is Later.com. Behalve dat deze tool je de mogelijkheid geeft om per maand gratis dertig posts vooruit te plannen laat de software je ook de beste plaatsingsmomenten zien (mits je ten minste 50 posts geplaatst hebt), geeft hij je inzichten in de analytics èn kun je op comments reageren in één handig overzicht. Daar bespaar je ontzettend veel tijd mee en dat is wat we uiteindelijk allemaal wel willen.

Meer weten? Lees dan verder op Marketingfacts. Hulp nodig met Instagram (Advertising)? Daag ons dan uit!

Daag ons uit

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer