Inhaken wordt steeds moeilijker

Hoezeer het online landschap in de afgelopen jaren ook is veranderd, zo weinig is er veranderd aan de manier waarop merken inhaken. Een social-mediapost met ‘geinige’ beschrijving en dito afbeelding: dat is nog steeds hoe inhakers er vandaag de dag meestal uitzien. We zien dit soort inhakers bij sommige merken niet één, niet twee, maar soms wel tien keer per maand voorbijkomen. Nog veel te vaak ontbreekt de link van het betreffende inhaakmoment met het merk, en wordt de plank dus volledig misgeslagen.

Het wordt bovendien ook een stuk moeilijker om nog onderscheidend te zijn ten opzichte van al die andere merken die ook op dezelfde manier vechten om dat stukje aandacht. Een paar jaar geleden waren de classic inhakers (de geinige beschrijving of woordgrap) een ding. Gevolg? Iedereen ging het doen. Maar als iedereen hetzelfde doet, dan blijf je in dezelfde vijver vissen: vér van onderscheidend.

Wat werkt dan wel? Lees een aantal bruikbare tips in dit artikel en bekijk o.a. het voorbeeld van de geslaagde manier waarop Bol.com het doet. Wil jij graag gepersonaliseerd advies over hoe jullie bedrijf met de specifieke content het best kan inhaken? Daag ons dan uit!

Daag ons uit

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer