Slim inzetten van retargeting

Volgens Statista klikt gemiddeld 75,4 procent van de websitebezoekers hun winkelmandje weg zonder af te rekenen. Dat is natuurlijk jammer, want hierdoor laat je heel wat saleskansen liggen. Retargeting kan helpen deze bezoekers verder te begeleiden naar de volgende fase van de conversiefunnel. Hoe je dat doet?

Segmenteer je bezoekers op basis van gedrag

Je kunt je bezoekers segmenteren op basis van hoe hoog hun intentie is of waar ze zich in je conversiefunnel bevinden. Dit heeft twee grote voordelen:

  • Je kunt specifieke advertenties targeten per segment op basis van de data die je van deze groep bezoekers hebt.
  • Je kunt in je account overzichtelijk en gestructureerd plannen en budgetten verschuiven.

Reactivatie: retarget klanten die al een tijdje niet gekocht hebben

Over het algemeen is het vijf keer duurder om nieuwe klanten binnen te halen dan oude klanten te behouden. Je kunt retargeting inzetten om je klanten die al een tijdje niet meer iets van jou gekocht hebben, te reactiveren.

A/B-test alles!

Retargeting-campagnes zijn cruciaal. Met deze campagnes kun je bezoekers doen converteren die anders misschien wel naar de concurrent waren gegaan. Daarbij is het leuke aan retargeting-campagnes dat je ze, als ze eenmaal goed ingesteld zijn, volledig kunt automatiseren en niet meer hoeft aan te passen. Daarom is het belangrijk ervoor te zorgen dat je campagnes optimaal draaien. En dat doe je met regelmatig A/B-testen.

Let op je frequenties!

Als merk wil je niet te opdringerig overkomen tegenover je (potentiële) kopers. Daarom is het belangrijk om op je frequenties te letten. Wat is de ideale frequentie? Daar is volgens mij geen standaardantwoord op te geven. Het zou kunnen dat je advertentie tien keer tonen zorgt voor een hoger conversieratio dan als je ‘m drie keer per week zou tonen.

Meer tips weten? Lees dan snel verder op Frankwatching. Ook aan de slag met retargeting? Daag ons dan uit!

Daag ons uit

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer