Taxatiemodule: succesproduct levert schat aan informatie

Een belangrijke meerwaarde van onze Online Taxatie Module

Dankzij de Online Taxatie Module is DTC Media uitgegroeid tot een autoriteit in de online waardebepaling van personenauto’s. De door onszelf ontwikkelde tool werd gelanceerd aan het eind van 2010 en heeft al ruim 560.000 taxaties opgeleverd. In 2016 bedroeg het aantal 223.000, dus de groei is nog steeds exponentieel. Op dit moment zijn meer dan 5.700 modules actief, geïntegreerd in websites van occasionportals, autodealers en -importeurs in heel Nederland.

Doorontwikkeling

Wij werken permanent aan de doorontwikkeling van de Online Taxatie Module. Zo blijft het programma voldoen aan de wensen van de gebruikers en de eisen van een snel veranderende automarkt. De huidige module betreft alweer de derde generatie, is volledig responsive (meeschalend aan formaat van tablet of smartphone) en herbergt vele nieuwe features.

Nieuw in OTM 3.0

Naast automatisch kan handmatig getaxeerd worden, leads kunnen periodiek worden doorgeschoten naar Excel, er is een dealer-login om zelf waarde-instellingen te wijzigen en een offerte zonder inruilauto is mogelijk. Ook kan een reminder e-mail worden ingesteld (10% meer conversie), er kunnen proefritten, financiering en private lease worden aangeboden en er is nog meer maatwerk mogelijk bij de taxatierapporten en e-mails. Andere nieuwe eigenschappen zijn ondertussen in voorbereiding.

Onze big data

Een bijkomend voordeel van het succes van onze Online Taxatie Module, is dat het systeem in de loop der jaren heel veel informatie heeft verzameld. Bij elke geselecteerde nieuwe auto is aangegeven welk model en type daarbij wordt ingeruild. Via het kenteken zijn bouwjaar, exacte uitvoering en de brandstofsoort bekend. Uiteraard is, voor de juiste waardebepaling, ook de kilometerstand vastgelegd. En dat alles méér dan een half miljoen keer!

Uw big business?

Wij zien dus voor elke nieuwe auto in ons systeem welke merken en modellen daarbij worden ingeruild. En die gegevens kunnen u van dienst zijn bij uiteenlopende marketingactiviteiten, zoals het bepalen van uw doelgroep bij een verkoopactie. Ook wenden wij onze alsmaar groeiende database graag aan voor een gericht brandswitch-advies. Onze big data kunnen de start zijn van uw big business!

De top 5

De meest getaxeerde auto’s in onze Online Taxatie Module zijn: 1. Kia Picanto, 2. Kia Rio, 3. Citroën C1, 4. Citroën C4 Cactus, 5. Nissan Qashqai. De top 5 van inruilers ziet er als volgt uit: 1. Renault Twingo, 2. Opel Corsa, 3. Kia Picanto, 4. Renault Clio, 5. Citroën C1.

Benieuwd welke modellen populair zijn als inruiler voor úw merk? Neem direct contact op en ontdek welke mogelijkheden onze statistieken u kunnen bieden!

Mijn rol bij dtc media: Copywriter

Marcel Verspeek
Marcel Verspeek

IJsselstein

Gerelateerde blogs

10 tips om automotive video’s op Youtube nog beter op te laten vallen
10 tips om automotive video’s op Youtube nog beter op te laten vallen

Video wordt een steeds belangrijker medium in Automotive Marketing. In 2017 keken we gemiddeld 35,9 minuten per dag naar een video op onze smartphone. En…

Lees deze blog
31 CTA’s waar je wel op móet klikken
31 CTA’s waar je wel op móet klikken

31 CTA’s waar je wel op móet klikken Denk even terug aan alle momenten waarop jij je online hebt ingeschreven voor dingen. Heb je Spotify…

Lees deze blog
5 Social Media veranderingen in 2019
5 Social Media veranderingen in 2019

5 Social Media veranderingen in 2019 2018 was het jaar waarin Facebook tegen een enorme crisis aanliep met het Cambridge Analytica schandaal. Daarnaast kwam ook…

Lees deze blog
5 speltips voor beter online adverteren in Automotive
5 speltips voor beter online adverteren in Automotive

Mensen die online op zoek gaan naar een nieuwe auto typen vaak een korte zoekopdracht in een zoekmachine. In al onze campagnes gericht op de…

Lees deze blog
6 sterke biases uit de psychologie
6 sterke biases uit de psychologie

6 sterke biases uit de psychologie Een groot deel van de marketeers zullen zichzelf niet zo snel als psycholoog zien. Toch is voor marketeers de…

Lees deze blog
8 e-mailmarketing tips voor betere relevantie
8 e-mailmarketing tips voor betere relevantie

8 e-mailmarketing tips voor betere relevantie en een betere aflevering Nog altijd is e-mail een belangrijk marketing- en communicatiekanaal om je boodschap over te brengen…

Lees deze blog
Aan de slag met YouTube advertising!
Aan de slag met YouTube advertising!

Ga aan de slag met YouTube! Wie van jullie denkt er bij videomarketing ook automatisch aan YouTube? Wereldwijd is YouTube een van de meest bezochte…

Lees deze blog
Autodealer, werk aan je merk!
Autodealer, werk aan je merk!

De titel van dit blog “Autodealer, werk aan je merk!” is op meerdere manieren uit te leggen. Interessant is hoe jij als lezer deze titel…

Lees deze blog
Autodealer: Hoe ziet uw belangrijkste showroom eruit?
Autodealer: Hoe ziet uw belangrijkste showroom eruit?

    Autobedrijven laten online kansen liggen. Dat is de conclusie in het artikel ‘Aantal showroombezoeken daalt drastisch’ van Automobiel Management (april 2014). Het gemiddeld…

Lees deze blog
Back to Basics: Long-Tail zoekwoorden
Back to Basics: Long-Tail zoekwoorden

Back to Basics: Long-Tail zoekwoorden. Wat betekent het nu echt? Het grootste deel van de zoekopdrachten die in Google wordt ingevoerd zijn zeer specifiek en…

Lees deze blog
Bereik uw doel met de juiste groep
Bereik uw doel met de juiste groep

Effectieve doelgroepselectie door DTC Media Aan de basis van elke succesvolle campagne staat de juiste doelgroepselectie. Wij voorzien u van kansrijke externe adressen én halen…

Lees deze blog
Case: Simpele AB testing met grote gevolgen
Case: Simpele AB testing met grote gevolgen

Uw Google Adwords campagne draait op volle toeren. Relevante advertenties, goede zoekwoorden en een mooie website. Laat de aanvragen maar komen. Toch blijven aanvragen achter.…

Lees deze blog
Chatbots en sales
Chatbots en sales

Hoe chatbots je helpen met sales Omdat de consument tegenwoordig steeds vaker online zit, kun je hem of haar als verkoper niet meer in de…

Lees deze blog
Checklist voor A/B-testen
Checklist voor A/B-testen

Checklist voor A/B-testen Succesvolle A/B-testen opzetten kan best complex zijn. En als je de data niet goed interpreteert, is het mogelijk dat je aannames doet…

Lees deze blog
Content marketing tools
Content marketing tools

De beste content marketing tools van 2019 Er zijn inmiddels honderden content marketing tools op de markt. De een gratis of goedkoop, de ander nauwelijks…

Lees deze blog

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer