Zelfverzekerde bezoekers kopen meer!

Het klinkt misschien raar dat zelfverzekerde bezoekers meer blijken te kopen. Toch ziet hier een kern van waarheid in en is het goed om hier op in te spelen. Het vergroten van het zelfvertrouwen, oftewel self-efficacy, van je bezoekers heeft namelijk een positief effect op hun gedrag, waaronder de motivatie om iets te kopen valt.

De meest belangrijke bron om zelfvertrouwen te verhogen is enactive mastery. Bij enactive mastery worden de ‘successen’ van je bezoekers benadrukt of bevestigt. Maakte je bezoeker een keuze voor een bepaald product? Of lukte het hem om een bepaald formulier af te ronden? Bevestig dan de keuze door te laten zien dat dit een succes is. Begeleid hem of haar stap voor stap (succes voor succes) naar het einddoel: conversie!

Lees het gehele artikel & ontdek inspirerende voorbeelden via onderstaande link!

Ontdek nu

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer