Zomercampagnes van DTC Media

Marcel Verspeek, Copywriter - 2 juni 2016

Bekijk meer blogs

Warm van toon met zonnige resultaten

Het is een specialiteit van het huis: het vormgeven en uitrollen van een grootschalige zomercampagne. Maar niet alleen de zomer, ook andere thema’s doen het goed. Een uitleg met enkele voorbeelden.

Sympathiek: een belangrijk kenmerk van onze themacampagnes

Natuurlijk is het verkopen van nieuwe auto’s en occasions altijd een doelstelling, maar bij de meeste themacampagnes die wij voor onze klanten hebben gemaakt gaat het niet om platte acties en keiharde sales. Voorop staan het ludieke aspect, vriendelijke toonzetting en gezelligheid. Een themacampagne beoogt ook het vergroten van de naamsbekendheid, klantenbinding en goodwill. En ja, wanneer de klanten en prospects dan toch in de showroom zijn, kunnen zij uiteraard profiteren van aantrekkelijk actievoordeel.
vakantie-parade

 

Crossmediale onderdelen met een zeer hoge attentiewaarde

Naar de showroom dus, want daar gebeurt het tijdens de Zomer Deals, Summer Sale, Last Minute Deals of Zomertijdacties. Of bij de Dikke Deal Dagen, Big Sale, Overstap Weken en vele andere thema’s. De campagne begint met een uitnodiging in de vorm van een Direct Mailing en/of e-mail (e-DM), en wordt veelal ondersteund met een landingspage (speciale actiewebsite behorend bij het evenement). Ook print-advertenties, driehoeksborden en online banners behoren tot een goed campagnepakket. De showroom is aangekleed met point-of-sale materiaal dat op het thema aansluit, er is gedacht aan een passende give-away (denk bij de zomer aan een zonnebril, ventilator of strandtas) en vaak is er een win-element met grote of kleine prijzen aan de acties toegevoegd (reischeque, dagje uit naar een pretpark). Kortom: een breed pakket van elkaar versterkende crossmediale onderdelen met een zeer hoge attentiewaarde!

 

summersale

 

Heeft een campagne in de rustige zomermaanden wel zin?

Nu horen wij u denken: ‘Heeft een campagne in de rustige zomermaanden wel zin?’ Jazeker, die heeft juist zin. Want van uw klanten is nooit iedereen tegelijk op vakantie, een minderheid is weg en de meerderheid is gewoon thuis. Ook kiezen mensen voor losse dagen weg in eigen land. Wel rustiger is het voor de postbezorging, dus valt uw uitnodiging in de zomermaanden op de mat, dan valt deze extra op.
last-minute-deals
Met onder meer de Olympische Zomerspelen, het EK voetbal en de Tour de France wordt het een mooie zomer. Vol interessante haakjes om uw zomerse themacampagne aan op te hangen. Wij hebben er nu al zin in en sparren graag met u over de oneindige mogelijkheden! Neem gerust contact met ons op!

Mijn rol bij dtc media: Copywriter

Marcel Verspeek
Marcel Verspeek

IJsselstein

Gerelateerde blogs

10 tips om automotive video’s op Youtube nog beter op te laten vallen
10 tips om automotive video’s op Youtube nog beter op te laten vallen

Video wordt een steeds belangrijker medium in Automotive Marketing. In 2017 keken we gemiddeld 35,9 minuten per dag naar een video op onze smartphone. En…

Lees deze blog
31 CTA’s waar je wel op móet klikken
31 CTA’s waar je wel op móet klikken

31 CTA’s waar je wel op móet klikken Denk even terug aan alle momenten waarop jij je online hebt ingeschreven voor dingen. Heb je Spotify…

Lees deze blog
5 Social Media veranderingen in 2019
5 Social Media veranderingen in 2019

5 Social Media veranderingen in 2019 2018 was het jaar waarin Facebook tegen een enorme crisis aanliep met het Cambridge Analytica schandaal. Daarnaast kwam ook…

Lees deze blog
5 speltips voor beter online adverteren in Automotive
5 speltips voor beter online adverteren in Automotive

Mensen die online op zoek gaan naar een nieuwe auto typen vaak een korte zoekopdracht in een zoekmachine. In al onze campagnes gericht op de…

Lees deze blog
6 sterke biases uit de psychologie
6 sterke biases uit de psychologie

6 sterke biases uit de psychologie Een groot deel van de marketeers zullen zichzelf niet zo snel als psycholoog zien. Toch is voor marketeers de…

Lees deze blog
8 e-mailmarketing tips voor betere relevantie
8 e-mailmarketing tips voor betere relevantie

8 e-mailmarketing tips voor betere relevantie en een betere aflevering Nog altijd is e-mail een belangrijk marketing- en communicatiekanaal om je boodschap over te brengen…

Lees deze blog
Aan de slag met YouTube advertising!
Aan de slag met YouTube advertising!

Ga aan de slag met YouTube! Wie van jullie denkt er bij videomarketing ook automatisch aan YouTube? Wereldwijd is YouTube een van de meest bezochte…

Lees deze blog
Autodealer, werk aan je merk!
Autodealer, werk aan je merk!

De titel van dit blog “Autodealer, werk aan je merk!” is op meerdere manieren uit te leggen. Interessant is hoe jij als lezer deze titel…

Lees deze blog
Autodealer: Hoe ziet uw belangrijkste showroom eruit?
Autodealer: Hoe ziet uw belangrijkste showroom eruit?

    Autobedrijven laten online kansen liggen. Dat is de conclusie in het artikel ‘Aantal showroombezoeken daalt drastisch’ van Automobiel Management (april 2014). Het gemiddeld…

Lees deze blog
Back to Basics: Long-Tail zoekwoorden
Back to Basics: Long-Tail zoekwoorden

Back to Basics: Long-Tail zoekwoorden. Wat betekent het nu echt? Het grootste deel van de zoekopdrachten die in Google wordt ingevoerd zijn zeer specifiek en…

Lees deze blog
Bereik uw doel met de juiste groep
Bereik uw doel met de juiste groep

Effectieve doelgroepselectie door DTC Media Aan de basis van elke succesvolle campagne staat de juiste doelgroepselectie. Wij voorzien u van kansrijke externe adressen én halen…

Lees deze blog
Case: Simpele AB testing met grote gevolgen
Case: Simpele AB testing met grote gevolgen

Uw Google Adwords campagne draait op volle toeren. Relevante advertenties, goede zoekwoorden en een mooie website. Laat de aanvragen maar komen. Toch blijven aanvragen achter.…

Lees deze blog
Chatbots en sales
Chatbots en sales

Hoe chatbots je helpen met sales Omdat de consument tegenwoordig steeds vaker online zit, kun je hem of haar als verkoper niet meer in de…

Lees deze blog
Checklist voor A/B-testen
Checklist voor A/B-testen

Checklist voor A/B-testen Succesvolle A/B-testen opzetten kan best complex zijn. En als je de data niet goed interpreteert, is het mogelijk dat je aannames doet…

Lees deze blog
Content marketing tools
Content marketing tools

De beste content marketing tools van 2019 Er zijn inmiddels honderden content marketing tools op de markt. De een gratis of goedkoop, de ander nauwelijks…

Lees deze blog

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer