Nieuwe kansen met prospect-adressen

Aan de externe doelgroepselectie voor Direct Mailings voegen wij twee nieuwe opties toe. Niet direct gericht op autobezit, zoals je tot nu toe gewend was, maar een afgeleide daarvan. Selecties op basis van ‘vorig bezit’ plus ‘lookalikes’. Wij vertellen je alvast hoe het werkt.

Vorig bezit
De basis van deze selectie is een database van consumenten waarvan wij weten in welke auto zij ooit reden. Interessant voor jou, want je kunt deze mensen overhalen opnieuw voor je merk te kiezen. Oude liefde roest immers niet. Hiermee komen maar liefst 2,4 miljoen extra adresmogelijkheden beschikbaar.

Voorwaarden
Bekend is dus welke auto men voorheen heeft gereden en wanneer. Wat wij niet weten, is welk merk auto men nu rijdt, of het een lease-auto betreft of dat men helemaal geen auto meer bezit. Daar zal dus rekening mee gehouden moeten worden. Vanwege de AVG (privacy-wetgeving) zullen wij niet rechtstreeks aan de vorige auto refereren, maar er een subtiele link mee leggen. En om een mogelijke flater te voorkomen, wordt deze externe doelgroep altijd ontdubbeld met jouw eigen klantbestand.

Lookalikes
Als startpunt selecteren wij een of meerdere modellen en bouwjaren uit de database gericht op bezit. Van die mensen wordt een sociodemografisch profiel gemaakt, met gegevens als leeftijd, levensfase, inkomen en interesses. Dit profiel wordt losgelaten op de database met alle voor een autocampagne benaderbare Nederlanders, zonder koppeling met huidig autobezit. Uiteraard kan jouw specifieke rayon hieraan gekoppeld worden. Deze bak adressen is vele malen groter dan die waar we nu uit putten, plus deze doelgroep wordt aanzienlijk minder benaderd voor autocampagnes. Dit levert prospects op die grotendeels aan hetzelfde profiel voldoen als de bezitters van de geselecteerde modellen en bouwjaren. Hoe preciezer het profiel, hoe groter de kans dat jouw aangeboden auto ook voor deze doelgroep interessant is!

Voorwaarden
Belangrijk om rekening mee te houden: we kennen het (eventuele) huidige autobezit niet, dus er kan ook niet aan gerefereerd (en mee getaxeerd) worden. Ook bij deze selectie zal je eigen klantbestand ontdubbeld worden.

Neem contact op

Gerelateerde blogs

De beste verkoopkansen, u heeft ze zelf in huis!
De beste verkoopkansen, u heeft ze zelf in huis!

Twee recente succesmailings voor Ardea Auto en Pouw Peugeot tonen het onmiskenbaar aan: de ‘eigen klanten DM’ is nog steeds een uiterst effectief verkoopinstrument. Geen…

Lees deze blog
Direct Mail als zeer effectieve marketingtool
Direct Mail als zeer effectieve marketingtool

Als fullservice marketingbureau gaat DTC Media vanzelfsprekend met de tijd mee! Zo zijn wij expert in de vele online mogelijkheden om klanten en prospects te…

Lees deze blog
Offline automotive marketing: springlevend en succesvol!
Offline automotive marketing: springlevend en succesvol!

Je besteedt veel aandacht aan e-mailmarketing, actiepagina’s op de website en Google Display advertising. Geweldig, want zo ga je als autobedrijf met de tijd mee…

Lees deze blog
‘De leukste terugroepactie ooit’
‘De leukste terugroepactie ooit’

Nieuwe Colt taxatiemailing voor alle Mitsubishi dealers In navolging op onze eerdere en succesvolle Colt taxatiemailings bieden wij alle Mitsubishi dealers van Nederland een nieuwe…

Lees deze blog

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer