Offline automotive marketing: springlevend en succesvol!

Lees meer blogs

Je besteedt veel aandacht aan e-mailmarketing, actiepagina’s op de website en Google Display advertising. Geweldig, want zo ga je als autobedrijf met de tijd mee en benut je de kansen van online media. Maar vergeet je daarbij de gedrukte media in te zetten? Onverstandig, want die kunnen nog veel voor je betekenen! Ook offline automotive marketing ontwikkelt zich door, zeker in combinatie met online elementen.

Trek de aandacht

Nederlanders ontvangen gemiddeld 86 e-mails per week (bron: Nationaal E-mail Onderzoek 2017) en worden op internet veelvuldig geconfronteerd met banners. Dat maakt het moeilijk om op te vallen met jouw aanbod. Daarom is het geen gek idee om terug te vallen op offline communicatie. Niet in plaats van e-mails en banners, maar in aanvulling daarop. Met een advertentie in het tijdschrift dat door jouw doelgroep wordt gelezen, trek je ook de aandacht. Datzelfde geldt voor een billboard waar jouw potentiële klant dagelijks met de auto langsrijdt. En wat te denken van een pakkende actiebrief met een persoonlijk inruilaanbod? Op de deurmat vallen, dat is opvallen!

Wist je dat

  • 87% van de Direct Mail wordt geopend én gelezen, 85% op de dag van ontvangst.
  • 62% besteedt meer tijd aan het lezen van fysieke advertenties dan aan online advertenties.
  • 67% van de online zoekopdrachten worden getriggerd door geprinte media.
  • 24% van mensen deelt geprinte media met andere huisgenoten.
  • 23% bewaart geprinte media.
  • Een Direct Mail wordt gemiddeld 17 dagen bewaard.
  • Direct Mails worden 72% beter onthouden dan TV-advertenties.
  • Merkfans creëren en delen 50% vaker online content als ze ook direct mails van het merk ontvangen.

Het werkt dus nog altijd uitstekend, de Direct Mailing. Een tastbare, persoonlijke benadering met een hoge attentiewaarde. Je kunt klanten een op maat gesneden inruilvoorstel doen op de huidige auto, maar ook een selectie van vreemd merk rijders benaderen met een gericht aanbod. De DM is goed te combineren met een landingspage, die in de tekst vermeld staat, en prima aan te vullen met een eDM.

Hogere respons met online advertising + direct mail

Ook offline adverteren blijft geschikt voor autodealers. Ideaal om je naamsbekendheid te verhogen en te werken aan het imago van jouw autobedrijf. Radio- en televisiecommercials zijn op lokaal niveau nuttig voor autodealers, mede door de kracht van herhaling. En wil je jouw hele rayon in één keer voordelig en laagdrempelig benaderen? Denk dan eens aan een huis-aan-huis actiekrant.

De kracht van het combineren

Het één (online marketing) hoeft het ander (offline communicatie) niet uit te sluiten. Sterker: laat ze elkaar versterken! Wanneer je jouw potentiële klanten zowel op internet als met gedrukte middelen informeert, heeft dit de meeste kracht. Je voert dan een crossmediale campagne via afwisselende, maar op elkaar afgestemde marketingkanalen. DTC Media is daar de specialist in. We hebben alle onderdelen voor jou in huis.

Offline automotive marketingmiddelen

Zoek de balans

Schrijf offline marketing dus niet af, al is het maar omdat zo’n 600.000 ouderen in Nederland internet lastig vinden, 80% van de jongeren tussen 18 en 24 jaar geen aandacht schenkt aan internetreclame en steeds meer mensen ‘ad blockers’ gebruiken. De NEE-NEE en NEE-JA sticker een bedreiging voor jouw drukwerk? Maar liefst 87% van de huishoudens heeft géén sticker. En het aantal personen in Nederland met een registratie in het Postfilter (om geen geadresseerde aanbiedingen te ontvangen) is nog geen 400.000.

De beste optie is het zoeken van de balans tussen online en offline. Waar die balans voor jouw autobedrijf ligt, dat bekijken we graag samen. Na het bepalen van de strategie geven wij jouw campagne op creatieve wijze vorm. Creativiteit waarmee je opvalt, herkend wordt door de doelgroep en laat zien wat je als autobedrijf waard bent.

Benieuwd naar jouw mogelijkheden? Neem gerust contact met ons op!

Mijn rol bij dtc media: Projectmanager

Annemarie Frankhuisen
Annemarie Frankhuisen

IJsselstein

Gerelateerde blogs

De beste verkoopkansen, u heeft ze zelf in huis!
De beste verkoopkansen, u heeft ze zelf in huis!

Twee recente succesmailings voor Ardea Auto en Pouw Peugeot tonen het onmiskenbaar aan: de ‘eigen klanten DM’ is nog steeds een uiterst effectief verkoopinstrument. Geen…

Lees deze blog
Direct Mail als zeer effectieve marketingtool
Direct Mail als zeer effectieve marketingtool

Als fullservice marketingbureau gaat DTC Media vanzelfsprekend met de tijd mee! Zo zijn wij expert in de vele online mogelijkheden om klanten en prospects te…

Lees deze blog
Nieuwe kansen met prospect-adressen
Nieuwe kansen met prospect-adressen

Nieuwe kansen met prospect-adressen Aan de externe doelgroepselectie voor Direct Mailings voegen wij twee nieuwe opties toe. Niet direct gericht op autobezit, zoals je tot…

Lees deze blog
‘De leukste terugroepactie ooit’
‘De leukste terugroepactie ooit’

Nieuwe Colt taxatiemailing voor alle Mitsubishi dealers In navolging op onze eerdere en succesvolle Colt taxatiemailings bieden wij alle Mitsubishi dealers van Nederland een nieuwe…

Lees deze blog

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer