Hoe ver kijk jij vooruit?

Hoe ver kijk jij vooruit?
Eindejaarsknallers, Autoshows, December Deals, Happy New Car… Gedurende ons 11-jarige bestaan hebben we veel eindejaarscampagnes mogen inrichten. We mogen onszelf inmiddels dus wel een ervaringsdeskundig noemen. Daarom delen we enkele slimme tips met je (thank us later):

✅  Haal meer uit je mediabudget
In display advertising worden er in december hogere bedragen betaald voor de aandacht van de consument, met name de verzekeringsbranche drijft de prijzen op. Door op tijd te starten met een slimme kanalenmix, zorg je voor een hoger bereik met hetzelfde marketingbudget.

✅  Benut je websiteverkeer vaker, ook na je actie
In veel campagnes wordt de focus gelegd op mensen die dicht tegen een beslissing aan zitten, de doen-fase. Neem in je campagneplan ook de periode voor én na je actieperiode op. Vervolg je eindejaarsactie in januari bijvoorbeeld met onze Goede Voornemens actie om de relevante doelgroep, die in december niet over is gegaan tot aankoop, opnieuw te bereiken.

✅  Een goede flow inrichten kost tijd
Ga je (betaalde) campagnes inzetten? Zorg dan dat je website hier goed op aansluit en besteed aandacht aan de websiteflow. Maak gebruik van je huidige leadprocessen, online voorraadmodule en integreer je campagne visueel. Gebruik een thematisch overlay in je voorraadsysteem, werk met een kenmerk in de uitvoering zodat je actievoorraad te filteren is en pas je automatische e-mailbevestiging aan.

✅  (Op) tijd voor optimalisatie
Een langere campagneperiode geeft de mogelijkheid om tussentijds je campagne te verfijnen en bij te sturen. Zo zorg je ervoor dat je, op het moment dat de urgentie het hoogst is, de best presterende doelgroepen benaderd met de meest activerende boodschap. Zo wordt je marketingbudget aan de juiste doelgroep(en) en kanalen besteed.

Lange termijn: ben je ook de rest van het jaar goed vindbaar?
De zoekterm ‘occasion’ werd in 2020 het meest gebruikt in de maanden juni en juli. Dus niet alleen rond de jaarwisseling, maar ook in de rest van het jaar is het van belang dat je voorraad goed vindbaar is. Dankzij een realtime voorraadkoppeling tussen het voorraadsysteem en je online campagnes, zorg je ervoor dat je bij een longtail zoekopdracht tot op voorraadmodel nauwkeurig adverteert.

Lager volume vs. hoger CTR
Roel, Online Marketeer bij DTC Media Online, vertelt: “Hoewel het volume in zoekverkeer lager ligt bij longtail advertising, is het doorklikratio (CTR) veelal een stuk hoger dan in een reguliere search campagne door de hogere relevantie.”

Een ander type advertentie dat met behulp van een realtime voorraadkoppeling ingericht kan worden, is dynamische remarketing. De bekeken voorraadmodellen worden opnieuw getoond aan de websitebezoeker, via het Google Display Netwerk of Social Media.

Klaar voor de toekomst: blijf innoveren
De toekomst start vandaag. Bij DTC Media Online zijn we daarom áltijd bezig onszelf en onze producten en diensten te verbeteren. Zo maakt de Online Verkopen Module het mogelijk auto’s volledig online te kopen, waarna hij aan je voordeur wordt afgeleverd. Wij blijven innoveren, jij toch ook?

Meer weten?
Wil je meer weten over het onder de aandacht brengen van je voorraad? Neem dan vooral contact met ons op! Of lees de uitgebreidere toelichting van onze Online Marketeer Roel.

Mijn rol bij dtc media: Online Marketeer

Roel Gebbinck
Roel Gebbinck

Doetinchem

Gerelateerde blogs

Een nieuwe feature in de Promotions tab van Gmail
Een nieuwe feature in de Promotions tab van Gmail

Een nieuwe feature in de Promotions tab van Gmail Nog meer opvallen in de inbox van jouw klanten? Deze week heeft Google een nieuwe feature…

Lees deze blog
Help jouw klanten met hun goede voornemens!
Help jouw klanten met hun goede voornemens!

Help jouw klanten met hun goede voornemens! Tegen het einde van het jaar komen ze altijd weer aan bod: de goede voornemens. Veel goede voornemens…

Lees deze blog
Het jaar 2018 in zoekopdrachten
Het jaar 2018 in zoekopdrachten

Het jaar 2018 in zoekopdrachten Google heeft deze week het jaaroverzicht van 2018 bekendgemaakt. Waar hebben we in het afgelopen jaar het meest naar gezocht?…

Lees deze blog

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer