Opgeladen het nieuwe jaar in

Er rijden momenteel meer dan 150.000 elektrische auto’s over de Nederlandse wegen. Hiermee streeft het aantal EV’s de hoeveelheid LPG aangedreven auto’s ruim voorbij. En de populariteit van de elektrische auto blijft stijgen. Zeker in de afgelopen maanden, omdat men nu nog kan profiteren van de 8% bijtelling. Auto’s die in 2020 geregistreerd zijn, mogen de komende 5 jaar nog tegen dit relatief lage percentage aan bijtelling de weg op. Vanaf begin dit jaar is het tarief  gestegen naar 12%. En hoewel het subsidiepotje (of wat daar nog van over was) voor de aanschaf van een nieuwe elektrische auto in 2021 in de eerste week van januari al leeg was, weet de klant de weg naar de dealer nog steeds te vinden. Zorg er dus voor dat ze bij jou komen! Hoe? Wij inspireren je graag met voorbeelden van toffe cases die we in de afgelopen periode voor onze klanten hebben mogen uitvoeren.

 

Test je elektrische auto maar liefst 365 (!) dagen

Voor De Waal Autogroep hebben we een actiepagina voor de Volswagen ID.3 campagne ontwikkeld, waarop alle vier de uitvoeringen van de elektrische auto te vinden zijn. Aan de consument om te bepalen welke variant het beste bij hem past. Een leuke extra USP van deze campagne is de 365 dagen omruilgarantie: je kunt het elektrische rijden daarmee een jaar lang testen!
Bekijk de pagina >

 

Let’s go for a drive

In samenwerking met Auto Hoogenboom hebben we ter promotie van de elektrische Audi E-tron, een allesomvattende campagne gerealiseerd. De online campagnes versterken door de inrichten van een marketing flow in Marketing Automation software Active Campaign.
Lees meer over deze case >

 

Zeg het met video

Voor Terwolde Renault hebben we een branding campagne opgezet. Het doel van de campagne betreft het informeren en inspireren van een potentiële doelgroep, door de duurzame modellen van Renault onder de aandacht brengen door o.a. kort informatie video’s in te zetten.
Bekijk de video’s >

 

De elektrisch rijder bereiken met display advertising

In samenwerking met van Mossel hebben we een bannercampagne opgezet ter promotie van de Jaguar i-Pace EV320, het volledige elektrische model van dit merk. In het Real Time Bidding netwerk hebben we met extra datacriteria de doelgroepsegmentatie bepaald. De campagne, resultaten én targetingmogelijkheden bekijken?
Bekijk de case en resultaten >

 

marketing elektrische auto

 

Past elektrisch rijden bij mij?

Voor Kia Nederland hebben we een rebranding van hun elektrische pagina’s gerealiseerd. De opzet was het maken van een visueel sterk opgezette pagina die als hub dient naar de achterliggende pagina’s die informatie geven over alles wat Kia biedt op het bied van elektrisch rijden. Een pagina vol interactie, informatie en beleving!
Bekijk de pagina hier >!

 

Video maakt impact

Met behulp van toffe Outstream Video Ads hebben we samen met DS Automobiles een campagne voor DS 3 CROSSBACK E-TENSE opgezet. Een belangrijk KPI in deze campagne is het bereik én de mate waarin de video bekeken wordt. De video werd maar liefst in 64% van de gevallen volledig bekeken!
Lees meer over Video Outstream Ads >>

 

Maak kennis met de TWINGO Electric

Samen met Van Mossel Renault lieten we de consument kennis maken met de nieuwe Renault TWINGO Electric. Voor deze kennismaking met de belangrijkste USP’s van dit model is gewerkt met video advertenties in Social Media en het Display netwerk. 

 

 

De actieraduisvergelijker: hoe ver kom jij?

Een van de punten waar de elektrisch rijder naar kijkt in het maken van de keuze voor een elektrische auto, is de actieradius. In onze actieradiusvergelijker kun je op basis van de eigen locatie direct zien hoever je potentieel kunt rijden met de elektrische auto naar jouw keuze. De tool biedt de mogelijkheid deze te vergelijken met andere elektrische modellen. Een interactieve manier om de actieradius van jullie elektrische auto weer te geven! De actieradius vergelijker is eenvoudig als iFrame in je website te plaatsen, met passende call to actions en vervolgstappen. Bekijk ‘m hier!

actieradius elektrisch rijden

Mijn rol bij dtc media: Blogger

DTC Media Online
DTC Media Online

Doetinchem

Gerelateerde blogs

Een nieuwe feature in de Promotions tab van Gmail
Een nieuwe feature in de Promotions tab van Gmail

Een nieuwe feature in de Promotions tab van Gmail Nog meer opvallen in de inbox van jouw klanten? Deze week heeft Google een nieuwe feature…

Lees deze blog
Help jouw klanten met hun goede voornemens!
Help jouw klanten met hun goede voornemens!

Help jouw klanten met hun goede voornemens! Tegen het einde van het jaar komen ze altijd weer aan bod: de goede voornemens. Veel goede voornemens…

Lees deze blog
Het jaar 2018 in zoekopdrachten
Het jaar 2018 in zoekopdrachten

Het jaar 2018 in zoekopdrachten Google heeft deze week het jaaroverzicht van 2018 bekendgemaakt. Waar hebben we in het afgelopen jaar het meest naar gezocht?…

Lees deze blog
Hoe ver kijk jij vooruit?
Hoe ver kijk jij vooruit?

Hoe ver kijk jij vooruit? Eindejaarsknallers, Autoshows, December Deals, Happy New Car… Gedurende ons 11-jarige bestaan hebben we veel eindejaarscampagnes mogen inrichten. We mogen onszelf…

Lees deze blog
Voor welke marketing automation tool ga jij?
Voor welke marketing automation tool ga jij?

Een groot deel van de customer journey vindt online plaats. Marketing automation wordt daarom steeds belangrijker, zeker ook in de automotive industrie. DTC Media Marketing…

Lees deze blog

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer