Opgeladen het nieuwe jaar in
Er rijden momenteel meer dan 150.000 elektrische auto’s over de Nederlandse wegen. Hiermee streeft het aantal EV’s de hoeveelheid LPG aangedreven auto’s ruim voorbij. En de populariteit van de elektrische auto blijft stijgen. Zeker in de afgelopen maanden, omdat men nu nog kan profiteren van de 8% bijtelling. Auto’s die in 2020 geregistreerd zijn, mogen de komende 5 jaar nog tegen dit relatief lage percentage aan bijtelling de weg op. Vanaf begin dit jaar is het tarief gestegen naar 12%. En hoewel het subsidiepotje (of wat daar nog van over was) voor de aanschaf van een nieuwe elektrische auto in 2021 in de eerste week van januari al leeg was, weet de klant de weg naar de dealer nog steeds te vinden. Zorg er dus voor dat ze bij jou komen! Hoe? Wij inspireren je graag met voorbeelden van toffe cases die we in de afgelopen periode voor onze klanten hebben mogen uitvoeren.
Test je elektrische auto maar liefst 365 (!) dagen
Voor De Waal Autogroep hebben we een actiepagina voor de Volswagen ID.3 campagne ontwikkeld, waarop alle vier de uitvoeringen van de elektrische auto te vinden zijn. Aan de consument om te bepalen welke variant het beste bij hem past. Een leuke extra USP van deze campagne is de 365 dagen omruilgarantie: je kunt het elektrische rijden daarmee een jaar lang testen!
Bekijk de pagina >
Let’s go for a drive
In samenwerking met Auto Hoogenboom hebben we ter promotie van de elektrische Audi E-tron, een allesomvattende campagne gerealiseerd. De online campagnes versterken door de inrichten van een marketing flow in Marketing Automation software Active Campaign.
Lees meer over deze case >
Zeg het met video
Voor Terwolde Renault hebben we een branding campagne opgezet. Het doel van de campagne betreft het informeren en inspireren van een potentiële doelgroep, door de duurzame modellen van Renault onder de aandacht brengen door o.a. kort informatie video’s in te zetten.
Bekijk de video’s >
De elektrisch rijder bereiken met display advertising
In samenwerking met van Mossel hebben we een bannercampagne opgezet ter promotie van de Jaguar i-Pace EV320, het volledige elektrische model van dit merk. In het Real Time Bidding netwerk hebben we met extra datacriteria de doelgroepsegmentatie bepaald. De campagne, resultaten én targetingmogelijkheden bekijken?
Bekijk de case en resultaten >
Past elektrisch rijden bij mij?
Voor Kia Nederland hebben we een rebranding van hun elektrische pagina’s gerealiseerd. De opzet was het maken van een visueel sterk opgezette pagina die als hub dient naar de achterliggende pagina’s die informatie geven over alles wat Kia biedt op het bied van elektrisch rijden. Een pagina vol interactie, informatie en beleving!
Bekijk de pagina hier >!
Video maakt impact
Met behulp van toffe Outstream Video Ads hebben we samen met DS Automobiles een campagne voor DS 3 CROSSBACK E-TENSE opgezet. Een belangrijk KPI in deze campagne is het bereik én de mate waarin de video bekeken wordt. De video werd maar liefst in 64% van de gevallen volledig bekeken!
Lees meer over Video Outstream Ads >>
Maak kennis met de TWINGO Electric
Samen met Van Mossel Renault lieten we de consument kennis maken met de nieuwe Renault TWINGO Electric. Voor deze kennismaking met de belangrijkste USP’s van dit model is gewerkt met video advertenties in Social Media en het Display netwerk.
De actieraduisvergelijker: hoe ver kom jij?
Een van de punten waar de elektrisch rijder naar kijkt in het maken van de keuze voor een elektrische auto, is de actieradius. In onze actieradiusvergelijker kun je op basis van de eigen locatie direct zien hoever je potentieel kunt rijden met de elektrische auto naar jouw keuze. De tool biedt de mogelijkheid deze te vergelijken met andere elektrische modellen. Een interactieve manier om de actieradius van jullie elektrische auto weer te geven! De actieradius vergelijker is eenvoudig als iFrame in je website te plaatsen, met passende call to actions en vervolgstappen. Bekijk ‘m hier!