Innovatie: Websites van de toekomst

DTC Blocks is een nieuwe innovatie die bedrijven meer vrijheid geeft om hun website zelf vorm te geven. De markt verandert snel en hier wil je online op kunnen inspelen zonder dat daar weer een websitebouwer aan te pas moet komen. Met het nieuwe DTC Blocks kan je dit helemaal zelf doen, zonder dat er maatwerk aan te pas komt. Daarnaast is deze nieuwe website architectuur helemaal klaar voor het slim gebruiken van data en personalisatie van je website. Frans Huetink, Directeur van DTC Media Online: “De customer journey begint meestal online en niet altijd meer in de showroom. We hebben een website architectuur gecreëerd die de volledige vrijheid biedt aan bedrijven die dat willen. Je kan DTC Blocks altijd blijven doorontwikkelen. Hierdoor veroudert je website niet zo snel. Het platform leent zich perfect voor het datagedreven toekomstbeeld van de dealer.”

 

De eerste ervaringen met DTC Blocks

Eén van onze klanten die met DTC Blocks gaat werken is dealerbedrijf Harrie Arendsen. De huidige dealerwebsite is enkele jaren oud en op termijn wordt het CMS niet meer ondersteund. Samen keken we naar de keuzes: laten we een compleet nieuwe website bouwen? Of gaan we de huidige website upgraden naar een nieuw CMS? We vroegen Daan Seegers, Online Marketing Specialist bij Harrie Arendsen, om ons meer te vertellen over het belang van een goede dealerwebsite en welke online weg zij zijn ingeslagen.

 

“We zitten nog in de ontwikkelfase maar het ziet er veelbelovend uit! Tot nu toe zijn wij erg enthousiast.”

 

Als dealerbedrijf kun je je showroom nog zo goed op orde hebben, een customer journey begint meestal toch online en er is maar één kans voor een goede eerste indruk. Daan: “Gezien het aantal leads dat het ons wekelijks oplevert, is de website inderdaad onze eerste showroom. Het goede gevoel dat mensen krijgen wanneer ze in één van onze vestigingen binnenstappen, dat moeten ze ook voelen als ze onze website bezoeken. Daarom is een gebruiksvriendelijke website (in zowel desktop als tablet/smartphone omgeving) belangrijk waar klanten bijvoorbeeld snel kunnen zien wat onze voorraad is en hoe ze een taxatie of werkplaatsafspraak kunnen aanvragen.”

 

Harrie Arendsen showroom

Online en offline de zaken op orde hebben: dit is de recent verbouwde showroom van Harrie Arendsen in Doetinchem.

 

“Met DTC Blocks kunnen wij met ons marketingteam sneller schakelen en wijzigingen direct zelf online doorvoeren.”

 

Tijd en geld besparen

Uiteindelijk koos dealerbedrijf Harrie Arendsen ervoor om een nieuwe website te laten bouwen met DTC Blocks. Zo hebben ze straks een website die flexibel is én klaar voor de toekomst, want het slim inzetten van data en het steeds verder personaliseren van de website is voor het dealerbedrijf een middel om klanten nóg specifieker en op het juiste moment te bedienen. Daan: “Flexibiliteit is voor ons enorm belangrijk. Onze huidige dealerwebsite is maatwerk, zelf kunnen wij kleine aanpassingen doorvoeren maar meestal moeten wij de webbouwer inschakelen wanneer we elementen binnen de website aangepast willen hebben. Met DTC Blocks kunnen wij bijna alles zelf wijzigen en besparen we daarnaast ook nog op de kosten omdat we zelf de website kunnen optimaliseren en onderhouden.”

 

“Straks kunnen wij bijna alles zelf wijzigen en besparen we daarnaast ook nog op de kosten omdat we zelf de website kunnen optimaliseren en onderhouden.”

 

Wat is DTC Blocks?

DTC Blocks is een nieuwe website architectuur waarbij je zelf bepaalt hoe je je webpagina’s opbouwt. Je stelt eerst je Blocks samen met content en design. Vervolgens voeg je Blocks samen tot componenten en die verschillende componenten vormen je webpagina. De mogelijkheden zijn eindeloos, waardoor de webpagina’s er altijd precies uitzien zoals je ze wilt hebben. Het zorgt er daarnaast voor dat je super flexibel en snel kunt inspelen op de actualiteiten. Even snel een nieuwe campagne? Een nieuw merk toevoegen? Er komt geen webbouwer aan te pas. We hebben al een heleboel Blocks ontwikkeld speciaal voor de automotive branche, dus de meeste functionaliteiten die je nodig hebt zijn er al.

 

Klaar voor de toekomst

DTC Blocks past goed bij elke organisatiestructuur. Frans: “Een grote dealer wil misschien alle vrijheid om de website zelf te bouwen en een kleiner bedrijf kiest liever voor vaststaande pagina’s of componenten. Beiden gebruiken toch dezelfde architectuur. Ook voor importeurs of grote, landelijke dealers is het interessant. Je kunt de website centraal ontwikkelen, maar wel lokaal personaliseren en publiceren op verschillende niveaus. En dat is het mooie van deze innovatie: Als een bedrijf groeit of verandert, dan groeit of verandert de website mee dankzij DTC Blocks.”

 

“Het platform DTC Blocks leent zich echt voor het datagedreven toekomstbeeld van de dealer.”

 

Ook met DTC Blocks: Slim gebruik van data en personalisatie

DTC Blocks kan onbeperkt ingezet worden voor personalisatie en één-op- één-communicatie op de website. Binnen de website architectuur zijn koppelingen met externe systemen onbeperkt mogelijk. Op dit moment zijn er al koppelingen gemaakt met bijvoorbeeld Google, Facebook, LinkedIN, LEF, SAM, Syntec, RDW en PlanIT. En ook zijn we bezig DMS systemen Autoline en EVA te koppelen.

Die koppelingen bieden kansen om product-, persoons- en gedragsdata te verzamelen op één plek en deze op een slimme manier in te zetten op o.a. je website. Die plek is het platform DTC Data Lake. Hier worden alle databronnen gekoppeld, de ruwe data opgeslagen en daarna transleren wij de data naar één waarheid. Een waarheid waardoor je de gebruiker echt centraal kan zetten, de ruis is er immers uit en het echte verhaal blijft over. ‘Schone’ data vertaald zijn harde feiten waar beslissingen op genomen kunnen worden. Nu lukt dat vaak niet, omdat de data slecht wordt gelezen of verbonden. Frans: “Dat zien we helaas heel vaak bij partijen die data niet als focus hebben. Met onze kennis, ervaring en tools kunnen we hierin adviseren en helpen. We verzamelen en koppelen data over online gedrag, leads, offertes, orders, brutomarge en zelfs aftersales per klant. Met behulp van Data Lake kunnen we een 360 graden klantbeeld geven. We maken big data weer klein en behapbaar, om het vervolgens slim in te zetten.”

Lees hier meer over DTC Data Lake

 

De voordelen van DTC Blocks

  • Meer vrijheid
  • Sneller kunnen inspringen op ontwikkelingen in de markt
  • Het beste van beide werelden: maatwerk en dealerplatform
  • Past bij de wensen van de klant
  • Makkelijk aan te passen en groeit mee met de klant
  • Toekomstbestendig 
  • Een goede basis voor een datagedreven online aanpak
  • Koppelingen met externe systemen zijn onbeperkt mogelijk
  • Het is een kosten- en tijdsbesparing

Wil je meer weten over DTC Blocks?

Lieke en Frans weten er alles van en helpen je graag verder!

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer